Föreläsning och samtal: Att leva med psykisk ohälsa

Henrik Wahlström brinner för att bidra till ett mer inkluderande samhälle där det är okej att tala öppet om psykisk ohälsa. För drygt 13 år sedan fick Wahlström diagnosen bipolär sjukdom. Han menar att han lyckats skapa ett gott liv, trots sin kroniska sjukdom, och att fler kan nå dit genom kommunikation och en sundare syn på psykisk ohälsa – både i hemmet, på arbetsplatsen och samhället i stort.

Henrik Wahlström sitter på ett golv och ser glad ut

På bild: Henrik Wahlström. Fotograf: Gabriel Liljevall.

Datum och tid: Torsdag 3 oktober 18.00-19.30.
Plats: Kulturhuset tio 14 i Falun, Stora scenen. Ingång via Teatergatan 3.
Delta digitalt: Föreläsningen kommer att streamas via länk på ABF Södra Östra Dalarnas Facebooksida och webbplats.
För vem: Alla.
Anmälan: På ABF:s webbplats observera, frivillig anmälan
Kostnad: Ingen.
Tillgänglighet: Hörslinga finns samt tre platser för rullstol.
Arrangör: ABF Södra Östra Dalarna i samverkan med Falu kommun, Skådebanan, Finsam och Region Dalarna.

Ta hand om din psykiska hälsa

Alla mår dåligt ibland. På 1177 finns information för dig som behöver hjälp men också råd om vad du själv kan göra för att må bättre.

Psykisk hälsa (1177.se)

Fokus på psykisk hälsa - hela programmet

På programsidan hittar du alla aktiviteter för Fokus på psykisk hälsa i Dalarna 2024.

Se alla programpunkter