Två drivna administratörer till Hörcentralen
Hos oss i Region Dalarna får du ett meningsfullt arbete där du kan göra skillnad. Tillsammans arbetar vi för ett hållbart Dalarna med utvecklingskraft i länets alla delar.
Hörselvården är en del av Dalarnas Hjälpmedelscenter och erbjuder stöd till personer med hörselnedsättning, dövhet och dövblindhet. Här arbetar audionomer, tekniker, hörselpedagoger, kuratorer och administratörer. Vi har verksamhet i Falun, Borlänge och Mora, där personer med hörselnedsättning kan få hjälp med bland annat utprovning av hörapparater och andra hörhjälpmedel. Vi samarbetar även med Öronmottagningen och utför tjänster åt dem.
Hörselvårdens administratörsteam består för närvarande av sex medarbetare, varav en är teamledare. Nu har du möjlighet att bli en del av vårt team!
Då två medarbetare har valt att gå vidare till nya utmaningar söker vi nu en administratör med huvudsaklig placering på Hörcentralen i Falun (Falu Lasarett) och en med placering på Hörcentralen i Borlänge (Dalarnas Hjälpmedelscenter). Arbete på någon av våra andra orter kan förekomma. Vi kommer att rekrytera till den ena tjänsten internt, men nu är även du som inte redan är anställd i Region Dalarna välkommen med din ansökan.
Arbetsuppgifter
Som administratör på Hörcentralen är ditt huvudansvar att säkerställa att den dagliga driften fungerar smidigt. Du fungerar som Hörcentralens ansikte och röst utåt och är en viktig samarbetspartner för våra audionomer.
Merparten av arbetstiden innebär att ha kontakt med patienter via telefon och 1177.se, samt att utföra varierande administrativa uppgifter relaterade till detta, som att boka in besök och ge enklare felsökning och rådgivning kring hörhjälpmedel.
Andra arbetsuppgifter kan vara att hantera post, fakturor och inkommande remisser. Du kommer också att boka patienter från väntelista och ringa för att ta emot återbud vid sjukdom. Ytterligare uppgifter kan vara att skriva arbetsordrar, skicka beställningar till leverantörer och göra lagerinventeringar. I Falun kan det också ingå att bemanna receptionen.
Kvalifikationer
Vi söker dig som brinner för att ge god service och har ett vänligt bemötande. Du är en lagspelare med god samarbetsförmåga, men kan också arbeta självständigt när det behövs. I rollen som administratör på Hörcentralen kommer du att behöva hantera perioder med högt tempo, där flera saker sker samtidigt och snabba förändringar kan inträffa. Du måste kunna hantera detta och vara flexibel, lösningsfokuserad, kvicktänkt, effektiv, strukturerad och ha en positiv inställning. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Formella krav:
- Utbildning på lägst gymnasienivå
- Mycket god vana vid att arbeta med dator och i flera olika system samtidigt
- Erfarenhet av kund-/patientservice
- Goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift
Meriterande:
- Erfarenhet av att arbeta i journalsystem, särskilt TakeCare/Cosmic
- Erfarenhet av telefonsupport, särskilt med TeleQ
- Erfarenhet av dokumenthantering på Intra, t.ex. skapa, publicera och revidera riktlinjer och rutiner
- Erfarenhet av verksamhetsutveckling och att driva eller delta i förändringsprojekt
Urval och intervjuer sker löpande under ansökningstiden, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt!
Ansökan
Vi använder främst mail (från mejladress: noreply@regiondalarna.se) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss.
Om du är eller tidigare har varit anställd i Region (Landstinget) Dalarna kommer vi att ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning.
Läs mer om Region Dalarna, vår värdegrund, arbetsmiljö och förmåner, samt vilka kontroller som görs innan anställning: Jobba med oss - Region Dalarna
Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av andra säljbolag eller rekryteringsföretag.