Tandhygienist sökes till Parodontologiavdelningen i Falun

Bild för rekryteringsannons

Hos oss i Region Dalarna får du ett meningsfullt arbete där du kan göra skillnad. Tillsammans arbetar vi för ett hållbart Dalarna med utvecklingskraft i länets alla delar.

Centrum Oral Rehabilitering , Specialisttandvården Manhem, är en specialisttandvårdsklinik med fyra avdelningar där Parodontologi är en. Övriga avdelningar är Endodonti, Protetik och Pedodonti. I samma byggnad finns också Tandregleringen Falun och ett tandtekniskt laboratorium. Ett par hundra meter bort finns Käkkirurgi, Odontologisk radiologi och Orofacial medicin på Falu lasarett.

Då en av våra tandhygienister nu fått annat uppdrag söker vi en tandhygienist till Centrum Oral Rehabilitering i Falun. På parodontologiavdelningen arbetar idag tre tandhygienister, två specialisttandläkare, en assistenttandläkare och en resurstandläkare samt tre tandsköterskor.

Våra tandhygienister arbetar i nära samarbete med våra specialisttandläkare. I vår verksamhet tar vi emot remitterade patienter från allmäntandvård och sjukvård.

Arbetsuppgifter

Du kommer som tandhygienist hos oss tillsammans med specialisttandläkare att undersöka och behandla remisspatienter samtidigt som du är delaktig i vårt uppdrag att vidareutveckla allmäntandvården med auskultationer, kursverksamhet samt handledning av allmäntandvårdens personal. Vi har också regelbundna terapimöten mellan tandhygienister och tandläkare på avdelningen vilket innebär att planering och uppföljning av behandlingar görs tillsammans.

Vi arbetar långsiktigt med patienten i fokus och lägger stor vikt vid att genomföra den parodontala behandlingen med en medveten och delaktig patient för en lyckad sjukdomsbehandling. Vi är också positiva till att starta nya forskningsprojekt på avdelningen.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har ett intresse för parodontologi och vill vidareutveckla dina kunskaper inom området. Som legitimerad tandhygienist med erfarenhet av att arbeta med parodontitpatienter är du engagerad och redo att ta dig an stimulerande uppgifter i en utvecklande miljö.

Krav:

  • Legitimerad tandhygienist med svensk legitimation
  • Flytande svenska i tal och skrift

Meriterande:

  • Minst tre års erfarenhet inom tandvård
  • Erfarenhet av arbete på parodontologiavdelning

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Du har en utmärkt förmåga att skapa goda relationer och god samarbetsförmåga, vilket är avgörande i vårt teamarbete för att säkerställa bästa möjliga patientomhändertagande.

Är du nyfiken och vill utvecklas i ditt yrke? Brinner du för att ge våra patienter utmärkt omvårdnad och behandlingsresultat? Då kan denna tjänst vara rätt för dig!

Ansökan

Vi använder främst mail (från mejladress: noreply@regiondalarna.se) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss.

Om du är eller tidigare har varit anställd i Region (Landstinget) Dalarna kommer vi att ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning.

Läs mer om Region Dalarna, vår värdegrund, arbetsmiljö och förmåner, samt vilka kontroller som görs innan anställning: Jobb och utbildning - Region Dalarna

Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av andra säljbolag eller rekryteringsföretag.

Detta arbete innebär direkt och regelbunden kontakt med barn och/eller ungdomar. Innan erbjudande om anställning kan ske, måste du som sökande uppvisa utdrag ur Polisens belastningsregister i obrutet kuvert alternativt via ett digitalt registerutdrag, enligt lag 2013:852 eller 2000:873. Mer information finns här: Belastningsregistret - begär utdrag (polisen.se).

Denna tjänst kräver att du har giltig legitimation för det aktuella yrket. Din yrkeslegitimation kommer att kontrolleras mot Socialstyrelsens register över legitimerad hälso- och sjukvårdspersonal (HOSP) innan eventuellt erbjudande om anställning. Läs mer här: Registret över legitimerad hälso- och sjukvårdspersonal (HOSP) - Socialstyrelsen.