Kurs i Medicinsk Teknik och säkerhet för vårdpersonal

Välkommen till en tvådagarskurs i medicinsk teknik och säkerhet för vårdpersonal våren 2025

Anmälan görs via formuläret nedan.

Sista anmälningsdag 16 februari 2025.

Max antal deltagare 25 st. För att utbildningen ska genomföras måste det vara minst 10 deltagare anmälda.

När:

8 - 9 April 2025 kl. 08:00-17:00

Var:

Kliniskt Träningscentrum (KTC) våning 6 i huset på Tallbacken i Falun. Lokal Rum 18.

Adress: Psilanders väg 1, entré R, Falun

Kostnad:

Självkostnadspris, ca 1200Kr/deltagare. I priset ingår kaffe/Te och kurslitteratur. Kostnaden regleras via internfakturering. Anmälan är bindande efter sista anmälningsdag. Debiteras vid frånvaro, ersättare kan skickas istället.

Innehåll:

• Lagar, förordningar och ansvarsfrågor
  • Hur man får ordning och reda på sin utrustning
  • Elementär el-lära och elsäkerhet
  • Störningsproblem och hur apparater kan påverka varandra
  • Sterilteknik
  • Upphandling, anskaffning av MTP
  • Elementär gas-lära och gassäkerhet
  • Risker, olyckor och tillbud

Praktisk information:

Kursen är två heldagar.

Kurslitteratur skickas ut några veckor innan kursen med anvisningar till förstudier.

Kursen avslutas med en hemtenta.

Efter inlämnad godkänd hemtenta får du sedan tillbaka din rättade tenta med återkoppling samt ett kursintyg.

Fika ingår förmiddag och eftermiddag. Lunch ordnar deltagarna med själva. Det finns möjlighet att förvara och värma matlåda på KTC.

Övrigt:

Vid frågor, kontakta Katarina Persson (KTC):

Anmäl dig här

Godkänn villkor

Jag har fått ett godkännande av min chef för denna anmälan

När du fyller i formulär för anmälan på webbplatsen behandlar och sparar Region Dalarna dina personuppgifter till dess att utbildningen ägt rum, därefter rensar vi uppgifterna. Dina uppgifter kommer inte lämnas till extern part. Meddela webb.redaktionen@regiondalarna.se om du önskar att vi raderar uppgifterna tidigare. Kontakta regionens dataskyddsombud om du har frågor som rör behandlingen av dina personuppgifter eller vilka rättigheter du har enligt dataskyddsförordningen, e-post: dataskyddsombud@regiondalarna.se

Katarina PerssonUtbildningssjuksköterska

E-post: katarina.persson@regiondalarna.se